sunnuntaina, huhtikuuta 20, 2008

Koska se kevät tulee?

Perjantaina satoi vettä ja tänään sitten tuli lunta. Hohhoi. Kyllä sais alkaa jo lumet sulamaan. Terassi ollaan sentään saatu kuivaksi. Kovasti syyhyttää jo lähteä ostamaan terassikalusteita ja grilliä. Kavereille vähän jo tuossa lupailtiin grillijuhlia vapuksi. Pitää ilmeisesti huomenna suunnata agrimarkettiin.

Pikkusisko oli torstaina shoppailemassa juhlavaatteita. Aivan ihanan vaaleansinisen taftimekon löysikin! Kengiksi oli ostanut jo aikaisemmin mustat ballerinan malliset kengät joten mekon kaveriksi valitsi mustan rypytetyn huivin.
Minä pelottelin siskoa että tulisin juhliin vanhalla mekolla, jonka olen ostanut omiin yo-juhliin 6 vuotta sitten. Ajatuksesta pelästyneenä äiti kustansi mekon minullekin! :D Nyt täytyisi vielä kehitellä mekon kaveriksi huivi tai bolero, jotta saa olkapäät piiloon (ihme sääntöjä sitä onkin!).
Käsityölehtiä ja nettiä olen selannut pari iltaa ja yrittänyt löytää kivaa mallia huiville. Ohjeita etsiessä muistin, että olen viime kesänä ostanu langat boleroon ja tältä näytti minun perjantai-ilta: Minttukaakao ja virkkaus. Tuo bolero ei ainakaan valmistu juhliin mennessä, joten huivin mallin etsiminen jatkui. 3/06 käsityölehdestä löytyi ihana haarukkapitsihuivi, jota aion kokeilla. Matti porasi puupalaan kaksi reikää, joihin sitten tuikkasin 3 mm virkkuukoukut (sukkapuikkoja ei ollu) ja tadaa! kas siinäpä hieno haarukka pitsin virkkaukseen! Illan olen vääntäny lankaa haarukassa ja nyt ehkä olen sisäistänyt jutun. Jospa huomenna hakisi langat huiviin...

Esittelenpä vielä ihanuuden, jonka löysin Prismasta. Hipelöin tällaista rasiaa jo Oulussa Kärkkäisellä ja minua jäi kaivertamaan kun en sitä ostanut. Prismasta tämä oli sitten pakko ostaa. Saipahan leimasimetkin kivasti esille näpertelyhuoneeseen!

Ei kommentteja: