tiistaina, huhtikuuta 19, 2011

Kevät tulee vauhdilla

No johan on. Melkein kuukausi taas vierähtänyt viime kirjoituksesta. Näin se aika vaan menee. Monesti on mielessä, että pitäisi kirjoitella, mutta sitten tulee jotain muuta -joko Kaarina ei nukahda tai sitten itse nukahtaa myös.

Kaikenlaista taas mahtuu tähänkin kuukauteen. Kaarina kävi ensimmäisen kerran lääkärissä. Tyttöön ilmestyi punaisia kuivia läiskiä joten niihin kävimme hakemassa reseptille voiteet. Ei kylläkään ole auttanut. Tai auttaa hetkellisesti mutta niimpä vai ilmestyvät taas uudelleen. Lääkäri ei osannut sanoa mistä johtuu. Mutta lääkärin "käskystä" minä olen taas aloittanut maitotuotteiden syönnin ja Kaarinalle on aloitettu kunnon kasvissoseet (ei mitään bataattihömpötyksiä kuten lääkäri asian ilmaisi).
Kaarina sairasti myös ensimmäisen oksennustautinsa. Onneksi se ei kestänyt kuin yhden illan. Minä jo pelkäsin kuivumista, mutta onneksi oksensi lopulta ulos vain yhden maitokerran. Yksi yö kuitenkin retkeiltiin olohuoneessa kun piti saada Kaarina nukkumaan kyljellään oksentamisen pelossa.

Kaikki näyttäisi tämänkin kirjoituksen perusteella pyörivän Kaarinan ympärillä. Näinhän se menee luonnollisesti. Kerrottakoon kuitenkin lisäksi, että minä olen käynyt päiväPeukussa kun mies on pystynyt päivällä olemaan Kaarinan kanssa. Vaihdoin siis tämän kevään ajaksi iltaPeukun päiväPeukkuun Kaarinan iltahärdellin vuoksi. Kivaa että olen päässyt päivällä värkkäilemään. Ja olen minä käynyt toisella lasikorukurssillakin. Nyt pitäisi olla joulumyyjäisiä varten lasikorut valmiina.

Kevät on tullut hurjan nopeasti. Takapiha on melkein lumeton. Nurmikko näyttäisi alta paljastuvan eikä lätäköitäkään ole entiseen malliin. Viime kesän piharemppa näyttäisi onnistuneen! Ihanaa, jokohan viimein pääsisi viimeistemään pihan kasveilla.

3 kommenttia:

Tellu kirjoitti...

Bataatti hömpötykset?! Täällä on 5kk ikäinen poitsu jonka suurta herkkua on "bataatti hömpötys". Mitäs ne kunnon kasvissoseet sitten on? Meillä syödään kesäkurpitsaa, pataattia, mangoa ja mustikkaa.

-Kaisuliina- kirjoitti...

Joo, hömpötystä kuulemma. Kerroin lääkärille että meillä on maisteltu bataattia ja mangoa niin oli sitä mieltä että ei saa opettaa heti makealle. Ja pitää suosia suomalaista ruokaa eli perunaa ja porkkanaa. Ja viiden kuukauden iässä vaan poroa ja hirveä. :)

Anonyymi kirjoitti...

Ompas komea liiteri :D